Gestión del canal de distribución y retailing
Provided by:

Provided by:

Course Details
Cost
FREE,
Add a Verified Certificate for $79
Upcoming Schedule
- Upcoming
Course Provider

Coursera online courses
Coursera's online classes are designed to help students achieve mastery over
course material. Some of the best professors in the world - like neurobiology
professor and author Peggy Mason from the University of Chicago, and computer
science professor and Folding@Home director Vijay Pande - will supplement your
knowledge through video lectures. They will also provide challenging
assessments, interactive exercises during each lesson, and the opportunity to
use a mobile app to keep up with yo...
Coursera's online classes are designed to help students achieve mastery over
course material. Some of the best professors in the world - like neurobiology
professor and author Peggy Mason from the University of Chicago, and computer
science professor and Folding@Home director Vijay Pande - will supplement your
knowledge through video lectures. They will also provide challenging
assessments, interactive exercises during each lesson, and the opportunity to
use a mobile app to keep up with your coursework. Coursera also partners with
the US State Department to create “learning hubs” around the world. Students
can get internet access, take courses, and participate in weekly in-person
study groups to make learning even more collaborative. Begin your journey into
the mysteries of the human brain by taking courses in neuroscience. Learn how
to navigate the data infrastructures that multinational corporations use when
you discover the world of data analysis. Follow one of Coursera’s “Skill
Tracks”. Or try any one of its more than 560 available courses to help you
achieve your academic and professional goals.
Provider Subject Specialization
Humanities
Sciences & Technology
Course Description
Hoy en día la estrategia de distribución es parte del ADN de muchas empresas y la gestión correcta de la misma es fundamental para el éxito de tu producto o servicio. Los canales necesitan ser planificados a largo plazo combinando las siguientes áreas principalmente: perfil de compañía, estructura de portafolio y posicionamiento de precio, política de go-to-market, trade y retail marketing, comercio electrónico y manejo de ventas global.
En la última década, ha habido dos revoluciones que han afectado las industrias, incrementando la importancia del manejo de los canales de distribución:
• La revolución digital: considerando los desarrollos en el área de CRM, la cadena de abastecimiento, herramientas de planificación, sistemas de mercancía y reasignación, entre otros.
• El enfoque de ventas: una estrategia clara de ventas puede ser un diferenciador para las empresas y un arma poderosa de competitividad.
Mantente al día respect...
Hoy en día la estrategia de distribución es parte del ADN de muchas empresas y la gestión correcta de la misma es fundamental para el éxito de tu producto o servicio. Los canales necesitan ser planificados a largo plazo combinando las siguientes áreas principalmente: perfil de compañía, estructura de portafolio y posicionamiento de precio, política de go-to-market, trade y retail marketing, comercio electrónico y manejo de ventas global.
En la última década, ha habido dos revoluciones que han afectado las industrias, incrementando la importancia del manejo de los canales de distribución:
• La revolución digital: considerando los desarrollos en el área de CRM, la cadena de abastecimiento, herramientas de planificación, sistemas de mercancía y reasignación, entre otros.
• El enfoque de ventas: una estrategia clara de ventas puede ser un diferenciador para las empresas y un arma poderosa de competitividad.
Mantente al día respecto a cómo muchas compañías están agregando ambos aspectos a sus estrategias principales convirtiéndolos en puntos clave en su proceso de toma de decisiones.
