Introdução ao Marketing Analítico

Provided by:
0/10 stars
based on  0 reviews
Provided by:
Cost FREE , Add a Verified Certificate for $29
Start Date Upcoming

Course Details

Cost

FREE,
Add a Verified Certificate for $29

Upcoming Schedule

  • Upcoming

Course Provider

Coursera online courses
Coursera's online classes are designed to help students achieve mastery over course material. Some of the best professors in the world - like neurobiology professor and author Peggy Mason from the University of Chicago, and computer science professor and Folding@Home director Vijay Pande - will supplement your knowledge through video lectures. They will also provide challenging assessments, interactive exercises during each lesson, and the opportunity to use a mobile app to keep up with yo...
Coursera's online classes are designed to help students achieve mastery over course material. Some of the best professors in the world - like neurobiology professor and author Peggy Mason from the University of Chicago, and computer science professor and Folding@Home director Vijay Pande - will supplement your knowledge through video lectures. They will also provide challenging assessments, interactive exercises during each lesson, and the opportunity to use a mobile app to keep up with your coursework. Coursera also partners with the US State Department to create “learning hubs” around the world. Students can get internet access, take courses, and participate in weekly in-person study groups to make learning even more collaborative. Begin your journey into the mysteries of the human brain by taking courses in neuroscience. Learn how to navigate the data infrastructures that multinational corporations use when you discover the world of data analysis. Follow one of Coursera’s “Skill Tracks”. Or try any one of its more than 560 available courses to help you achieve your academic and professional goals.

Provider Subject Specialization
Humanities
Sciences & Technology
4993 reviews

Course Description

Público-Alvo Profissionais, estudantes e interessados da área de Marketing que desejam conhecer os fundamentos básicos de Marketing Analítico e sua aplicação prática. Objetivo do Curso O curso tem como objetivo central introduzir o conceito de Marketing Analítico e apresentar de forma simplificada e prática algumas técnicas, de modo que o participante possa avaliar e recomendar decisões e ações em Marketing baseadas em análise de dados. Objetivos de Aprendizagem Ao final do curso o aluno será capaz de: • Explicar a importância de definir e utilizar métricas em Marketing. • Desenvolver métodos de levantamento de dados primários e secundários. • Desenvolver hipóteses testáveis inferindo causalidades. • Segmentar o mercado com base no comportamento do consumidor. • Gerar insights para o posicionamento de marca. • Suportar a tomada de decisões em Marketing com base em fatos e dados. Dedicação e Carga-Horária Cinco módulos temático... Público-Alvo Profissionais, estudantes e interessados da área de Marketing que desejam conhecer os fundamentos básicos de Marketing Analítico e sua aplicação prática. Objetivo do Curso O curso tem como objetivo central introduzir o conceito de Marketing Analítico e apresentar de forma simplificada e prática algumas técnicas, de modo que o participante possa avaliar e recomendar decisões e ações em Marketing baseadas em análise de dados. Objetivos de Aprendizagem Ao final do curso o aluno será capaz de: • Explicar a importância de definir e utilizar métricas em Marketing. • Desenvolver métodos de levantamento de dados primários e secundários. • Desenvolver hipóteses testáveis inferindo causalidades. • Segmentar o mercado com base no comportamento do consumidor. • Gerar insights para o posicionamento de marca. • Suportar a tomada de decisões em Marketing com base em fatos e dados. Dedicação e Carga-Horária Cinco módulos temáticos de aproximadamente 3h cada, totalizando 15h. Cada módulo tem duração estimada de uma semana. Assista ao vídeo de divulgação do curso: https://youtu.be/FvtgLAW_s8Y
Introdução ao Marketing Analítico course image
Reviews 0/10 stars
0 Reviews for Introdução ao Marketing Analítico

Ratings details

  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars

Rankings are based on a provider's overall CourseTalk score, which takes into account both average rating and number of ratings. Stars round to the nearest half.

No reviews yet. Be the first!

Rating Details


  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars

Rankings are based on a provider's overall CourseTalk score, which takes into account both average rating and number of ratings. Stars round to the nearest half.