Las redes sociales en acción

Provided by:
0/10 stars
based on  0 reviews
Provided by:
Cost FREE , Add a Verified Certificate for $49
Start Date Upcoming

Course Details

Cost

FREE,
Add a Verified Certificate for $49

Upcoming Schedule

  • Upcoming

Course Provider

Coursera online courses
Coursera's online classes are designed to help students achieve mastery over course material. Some of the best professors in the world - like neurobiology professor and author Peggy Mason from the University of Chicago, and computer science professor and Folding@Home director Vijay Pande - will supplement your knowledge through video lectures. They will also provide challenging assessments, interactive exercises during each lesson, and the opportunity to use a mobile app to keep up with yo...
Coursera's online classes are designed to help students achieve mastery over course material. Some of the best professors in the world - like neurobiology professor and author Peggy Mason from the University of Chicago, and computer science professor and Folding@Home director Vijay Pande - will supplement your knowledge through video lectures. They will also provide challenging assessments, interactive exercises during each lesson, and the opportunity to use a mobile app to keep up with your coursework. Coursera also partners with the US State Department to create “learning hubs” around the world. Students can get internet access, take courses, and participate in weekly in-person study groups to make learning even more collaborative. Begin your journey into the mysteries of the human brain by taking courses in neuroscience. Learn how to navigate the data infrastructures that multinational corporations use when you discover the world of data analysis. Follow one of Coursera’s “Skill Tracks”. Or try any one of its more than 560 available courses to help you achieve your academic and professional goals.

Provider Subject Specialization
Humanities
Sciences & Technology
4724 reviews

Course Description

Como un mercadólogo, tenemos claro que nuestra función principal en las empresas es identificar las necesidades del mercado y con base en ellas establecer estrategias de compra – venta que causen impacto y satisfagan las necesidades de los consumidores. Éste es un reto importante, pero además de ser creativos en la definición de estas estrategias, tenemos que tener en cuenta el desarrollo que a través de los últimos años ha tenido el Internet y atrás de él las redes sociales. Es por ello que hay que estar conscientes de la importancia que las redes van teniendo y cómo pueden ayudar a la promoción de los productos y servicios que como proveedor estamos ofreciendo. En este curso podrás conocer cómo se ejecuta una estrategia de redes sociales y las consideraciones que debes de tener para controlar y medir el desempeño de tu estrategia. Podrás identificar cómo evaluar si es posible gestionar la estrategia con recursos propios, si es ne... Como un mercadólogo, tenemos claro que nuestra función principal en las empresas es identificar las necesidades del mercado y con base en ellas establecer estrategias de compra – venta que causen impacto y satisfagan las necesidades de los consumidores. Éste es un reto importante, pero además de ser creativos en la definición de estas estrategias, tenemos que tener en cuenta el desarrollo que a través de los últimos años ha tenido el Internet y atrás de él las redes sociales. Es por ello que hay que estar conscientes de la importancia que las redes van teniendo y cómo pueden ayudar a la promoción de los productos y servicios que como proveedor estamos ofreciendo. En este curso podrás conocer cómo se ejecuta una estrategia de redes sociales y las consideraciones que debes de tener para controlar y medir el desempeño de tu estrategia. Podrás identificar cómo evaluar si es posible gestionar la estrategia con recursos propios, si es necesario utilizar una agencia o si es apropiado hacerlo con un esquema mixto; también reconocerás la importancia de realizar una escucha activa y las herramientas que te permitirán desarrollar esta actividad, las plataformas más convenientes y la frecuencia más apropiada para tu negocio, los indicadores clave de medir y cómo hacerlo y finalmente las técnicas para optimizar el desempeño de tu estrategia de redes sociales y lograr tus objetivos. Seguramente te serán de gran utilidad dentro del ámbito de la mercadotecnia.
Las redes sociales en acción course image
Reviews 0/10 stars
0 Reviews for Las redes sociales en acción

Ratings details

  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars

Rankings are based on a provider's overall CourseTalk score, which takes into account both average rating and number of ratings. Stars round to the nearest half.

No reviews yet. Be the first!

Rating Details


  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars
  • 5 stars
  • 4 stars
  • 3 stars
  • 2 stars
  • 1 stars

Rankings are based on a provider's overall CourseTalk score, which takes into account both average rating and number of ratings. Stars round to the nearest half.